sobota, 13 lutego 2016

Skrzyżowanie kolizyjne i bezkolizyjne - różnice, częste pytania przed egzaminem na prawo jazdy

Jaka jest różnica między poruszaniem się na skrzyżowaniu kolizyjnym a bezkolizyjnym.

Skrzyżowanie bezkolizyjne to takie na którym każdy pas ruchu ma swój sygnalizator. I gdy my mamy zielone światło to nikt na skrzyżowaniu nie może nam wejść w drogę. Także pieszy ma wtedy czerwone światło.
Szczególnie ważna jest wiedza czy skrzyżowanie jest bezkolizyjne gdy jedziemy w lewo i gdy zawracamy.

Mamy wtedy taki sygnalizator:






  Skrzyżowanie kolizyjne mamy wtedy gdy widzimy zwykłą sygnalizację bez żadnych strzałek.
Gdy jedziemy prosto lub w prawo to mamy pierwszeństwo i uważamy po skręcie w prawo na pieszych.
Natomiast gdy jedziemy w lewo, przepuszczamy pojazdy jadące z przeciwka prosto i skręcjące w prawo.
I po skręcie w lewo uważamy na pieszych.




5 komentarzy:

  1. Dziękuję za ten wpis i filmik! Pomógł mi zrozumieć te różnice w skrzyżowaniach. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę mi powiedzieć co odwołuje w strefie ograniczenia prędkości gdy są progi zwalniające do 20 km Co odwołuje tą 20 wjeżdżając w strefę było 30 km na godzinę

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy mogę zawracać na bezkolizyjnej strzałce w lewo bez strzałki mówiącej o zawracaniu i gdy nie ma znaku zakaz zawracania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można. Musi być strzałka mówiąca o zawracaniu

      Usuń
  4. Ja też muszę w końcu zapisać się na kurs, po głowie chodzi mi kategoria A. W oko wpadła mi oferta https://www.oskprogress.pl/oferta/kurs-prawo-jazdy-kategorii-c/ tym bardziej że mają wysoką zdawalność.

    OdpowiedzUsuń